jul


HEELLOO!

Jag börjar med det viktigaste, Ni kvinnor och män som ska fira nyår här i fantastiska London, hur gott vore det inte med indiskt till middag?
Jag har nämligen bokat bord  för 15 st på en indisk tapas resturang i Soho, priserna var nice och efter middagen kan man ta några drinkar där innan vi drar vidare ut i natten?
Låter det bra?
Sen angående var vi ska sen, om vi går in på en nattklubb kommer vi ICKE få gå ut vid 12slaget för att se fyrverkerier eller vad man nu vill göra, för dem låser dörrarna och går man ut kommer man INTE in igen för att undvika kaos.
Så vad vill vi göra? Skriv gärna så fort som möjligt, alla som kan så jag vet. Inträdena på klubbarna ligger runt 30-60 pund(och uppåt..), och drickat därefter. Det är också inträden på barer, runt 10-20pund.


Idag har jag jobbat hela dagen, men det har varit skönt, lagom mycket folk, söndagar är alltid fotbollssöndag så självklart kom ett gäng huliganer och härjade och hade sig. men det kan ju va kul ibland.
Sen så har jag fått en TV från Phoebe, hon ska slänga den så då sa jag att jag kan ta den, bra att ha...fast jag kan ju inte ta med den till hostlet direkt.
Och jag har fått lite mer info om Julafton, vi ska fira den med Phoebe(man kan säga att hon är min chef) och hennes pojkvän och några till. Det ska bli kul och jag är jävligt förväntansfull över att se hur man firar jul på engelskt vis. Hon sa bara "Bring ALOT of alcohol" så det blir nog väldigt roligt. Kanske lite sorgligt att inte få äta en skinkmacka och att faktiskt fira jul den 25:e istället för den 24:e men men..

Imorn är jag ledig, ska först gå på en intervju på ett cafe kl 10 och efter det har jag lite ärenden. Måste först till jobbet och hämta ett bevis på att jag jobbar här i London, sen försöka få tag på en kille (hemlis varför, ni får veta snart), om allt går som det ska så vill jag nog fira, då ska jag klippa mig, köpa Kristinas julklapp och nya hörlurar.

Ahhha. Kristina smsade mig nyss och sa att hon hade fått 45 pund i dricks (500jävlakronor) så vi ska DEFINITIFT ner till baren snart.


Kommentarer
Postat av: Fiaa

fan vad najs att du styrt upp restaurang jennifer!indisk tapas, det låter intressant hah:)indisk mat is the shit ju när man ska käka ute london sjävklara valet;) och du angående festandet sen, annas pappa kände ju någon top notch-snubbe som fxat in oss på feta kändisklubben där bl.a. brittan och Robban Willams brukar hänga, låter ju inte helt fl?men ta och hör dig för med henne, hon har bättre koll!lycka tlll med jobbintervjun och hoppas det gåpr bra med killen vad det nu är för mystiskt;P puss!

2008-12-15 @ 12:58:47
Postat av: anna

hola jennifer!

som sagt så är ju nattklubb redan fixar, har fixat in oss 11 st, ska höra med henne omvilkent id ungefär vi ska va på klubben! och det är finkläder osm gäller :P hehe..

men vi funderade på att se fyrverkerierna vid bron.. ska höra med dom andra här hemma om hur vi gör med allt.s å svårt när alla är på oliika ställen bara :P

2008-12-15 @ 20:24:55
URL: http://ickevalrutet.blogg.se/
Postat av: Jen

haha, va bra att nån svarar iaf. Ja indiskt är gott!!! De ska bli intressant.

Ang, klubben så vet ja inte om vi skulle dit eftersom drickat var så dyrt..men ja vet inte.

ANNAAA, information tack!



2008-12-15 @ 20:26:50
URL: http://visticker.blogg.se/
Postat av: anna

hejsan! alltså som jaghar uppfattat det så är drickat typ lite dyrare än i sverige, typ 15 pund för en drink och en flaska champange kostade typ tusen spänn, så det är ju inte så farligt... för vi funderade på att dra dit. man ska passa på när man kan lixom:P

2008-12-16 @ 08:24:28
Postat av: Tove Andervass

Heej alla!

Pratade precis med Lina och inträdet till klubben kostar ca 1700 kr, lite för mkt!!!

Vad tror du Jennifer om The Fabric? Det är ju en av Londons största nattklubbar...Kostar 35 pund och alla kan boka hemifrån på internet?? http://www.fabriclondon.com/club/listings.php

Då kanske vi först kan käka i lugn och ro och sen kolla in fyverkerier på bron, och sen dra till nattklubben, ingen stress för den stänger tydligen 9 på morgonen!!!

puss/Tove

2008-12-16 @ 22:12:33
Postat av: Tove Andervass

Heej alla!

Pratade precis med Lina och inträdet till klubben kostar ca 1700 kr, lite för mkt!!!

Vad tror du Jennifer om The Fabric? Det är ju en av Londons största nattklubbar...Kostar 35 pund och alla kan boka hemifrån på internet?? http://www.fabriclondon.com/club/listings.php

Då kanske vi först kan käka i lugn och ro och sen kolla in fyverkerier på bron, och sen dra till nattklubben, ingen stress för den stänger tydligen 9 på morgonen!!!

puss/Tove

2008-12-16 @ 22:13:46
Postat av: Tove Andervass

Heej alla!

Pratade precis med Lina och inträdet till klubben kostar ca 1700 kr, lite för mkt!!!

Vad tror du Jennifer om The Fabric? Det är ju en av Londons största nattklubbar...Kostar 35 pund och alla kan boka hemifrån på internet?? http://www.fabriclondon.com/club/listings.php

Då kanske vi först kan käka i lugn och ro och sen kolla in fyverkerier på bron, och sen dra till nattklubben, ingen stress för den stänger tydligen 9 på morgonen!!!

puss/Tove

2008-12-16 @ 22:15:48
Postat av: Linn

Den där låter ju iofs rätt najs!! :)

2008-12-17 @ 11:19:38
URL: http://valrutet.blogg.se/
Postat av: anna

hola vi borde ha möte :P hehe, nej men hur ska alla göra? för vi måste veta om det är någon ska in till raffles på nyår, för jag och lina vill jätte gärna dra dit!

2008-12-17 @ 11:32:14
Postat av: Lina

hehe, denna blogg har förvandlats till ett forum ;)

en liten tanke bara: tror vi inte att det är jobbigt med en så pass stor nattklubb på nyår där det verkligen gäller att vi håller reda på varandra för att inte tappa bort varandra i folkmassan?! men aannars ser den trevlig ut, men jag funderar ev. på aatt dra till raffles iaf, once in a life time lixom ;p för tydligen är de nog inte lika roligt där på fredagen + att om vi är 11 st med bord räknar dom nog med en hög omsättning per person så då blir det nog någonting annat på fredagen, men de är sant, det är mycket pengar... ska fundera lite till men vad vill alla??



ciaaao

2008-12-17 @ 15:34:23
Postat av: anna

jag röstar på raffles, så går vi på någonting annat kul på fredagen?!

2008-12-17 @ 18:17:55
Postat av: tove

Jag skulle verkligen vilja gå på Raffles,

men har inte råd! Inte Joni, becker, madde, linn heller.. då går lixom hela reskassan första kvällen=( jag tror att vi kan ha lika kul nånannanstans, vad tror ni?? kraaaam!

2008-12-18 @ 08:20:29
Postat av: anna

hola!

jaa, men det känns mer som om jag och lina måste gå dit nu eftersom dom har fixat så mycket. men då kan vi ju kanske gå på oliak klubbar på nyår och sen på fredag går vi ut tillsmmans? för vi äter ju middag och så tillsammans på nyår iaf :)

2008-12-18 @ 11:22:08
Postat av: anna

plus att interäder någon annan stans går på kanske 500kr, sen dricka där 500 kr, sen så lilte natt käk typ 100 spänn. så då är det ju bara 400 kr som skiljer och det kanske är värt det för raffles? :P

2008-12-18 @ 11:23:20
Postat av: Linn

nää inträdet går på 350 pund! Men sen på raffles måste vi ju köpa dricka där med, man lär väll få nått glas champange lr så, men vi lär ju ändå behöva köpa en del mer.. Blir lite mycket :/

2008-12-18 @ 12:12:21
URL: http://valrutet.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej :D nej jag hoppas verkligen inte de kostar 350 pund linn :P mer 35 pund (500 kr) ;) men vi gör såhär: ni köper biljetter idag till fabric, och sen så bestämmer jag och Anna oss imorgon hur vi gör, för han skulle ringa till pappa idag... så får vi se om vi joinar er eller icke.



kram!

2008-12-18 @ 12:31:28
Postat av: tove

Jag vill höra Jennifers åsikt om allt detta! ;)

2008-12-18 @ 12:58:49
Postat av: Lina

hehe ja det kanske är bra ;)

2008-12-18 @ 13:41:15
Postat av: anna

hehe ja!! men lina dom ringde pappa idag men han svarade inte för han vil ha svar fån oss alla först!

2008-12-18 @ 19:17:09
Postat av: linn

ja meeenade ju 35 pund!!!!!!!!!!! :p

2008-12-18 @ 20:07:38
Postat av: linn

ja meeenade ju 35 pund!!!!!!!!!!! :p

2008-12-18 @ 20:07:52
Postat av: Jen

Hej alla,

ja vilket jävla forum ni har förvandlat den här underbara bloggen till.



ne men Fabric ska vi INTE gå till, som sagt största nattklubben i London men vad jag har hört så går du dit för att knarka och sen dansa i flera timmar, annars har du inte kul. Kanske inte så vi vill starta året med.



Raffles vet jag inget om, har aldrig hört om och inte nån här på hostlet heller. Kanske för fin klubb, men jag vet iaf att varken jag eller Kristina har råd med ett inträde på 1700 kr. Jag försöker kolla runt, vi har en lite mindre klubb, heter The Verve, ligger i Soho..dem spelar all blandad musik, mest sånt som man kan tänkas höra på radio och gamla godingar. Kanske inte top notch men jag hör runt så gott jag kan hela tiden.



Det finns ju rätt mycket bra skit att välja mellan om man säger så.



Angående middagen så har vi två olika val, antingen att man beställer in en meny, då får du ungefär tio tror jag det var redan utvalda rätter för 20 pund/person, eller så tar vi vanligt att du beställer in det du vill ha. Jag kommer skriva vilka man får om man tar menyn imorn eller övermorgon.



Verkar som att alla är riktigt jävla taggade iaf, det låter förjävla nice.Jag med kan jag lova.



Sen så, Linn och Anna, era flygtider är ändrade för nyår.

57 Depart NYO at 1010 and arrive STN at 1125.

sen hem: 56 Depart STN at 1905 and arrive NYO at 2220

Ert bokningsnr är I4I8HS



Enklast att ta sig in till London (också billigast) är att boka en buss, det kostar mellan 2-7pund och det tar runt en timme från Stansted.

http://www.easybus.co.uk/gb/bookGB.php

Jag har åkt med dem när jag åkt till och från London och det har alltid varit jättebra.

Det går tåg också, tar ungefär 30 min och kostar 17 pund.



Jusjta, sa inte du Anna att vi kom in gratis på nån klubb, att vi bara behövde betala för drickat? Kanske missförstod.



Annars var det här nog allt för nu tror jag..öhh lite mycket(och många personer)att hålla koll på. Hoppas att alla blir riktigt nöjda.



Juste, Tove jag har inte hittat öppettider för Primark under den veckan. men jag kan försöka ta mig dit o se, för din skull.



Ja.



Ha ett möte där hemma, det blir nog bra.



Jag är sugen på lite svenskt godis, ingen choklad..lite lösgodis.

Bara så att ni vet.



Puss

2008-12-19 @ 01:53:13
URL: http://visticker.blogg.se/
Postat av: tove

Hej Jennifer och alla andra!

Haha oj trodde inte det var värsta rejvfesten på The Fabric! Joni var där i våras och tyckte det var bra, men det kanske e värre på Nyår!

Låter SUPERBRA med The Verve, speciellt om det ligger ganska nära restaurangen! Vad kostar inträdet?

Du kan väl boka där till alla (Lina och Anna vet jag inte iof?), så kan vi sätta in pengar på ditt konto?! Skulle va så skönt att ha allt fixat snart så det inte blir kaos på nyår..

puss!!

2008-12-19 @ 08:35:25
Postat av: anna

hola!

ja jag trodde vi skulle gå in gratsi, men vi fixk billigare istället!

vad bra att du gav bok nr och allt! vi ses snart!

2008-12-19 @ 09:52:58
Postat av: ann

hola!

ja jag trodde vi skulle gå in gratsi, men vi fixk billigare istället!

vad bra att du gav bok nr och allt! vi ses snart!

2008-12-19 @ 09:57:10
Postat av: Madde

Hahahaha heeeej allihopa!!! Fan vad alla verkar taggade! Jag och min kompis Johanna är på vad som än gäller! Det här kommer bli sjukt kul!!!!

2008-12-19 @ 12:11:58
URL: http://mittljuvaliv.blogg.se/
Postat av: Fiaa

jennifer,inräknas jag till flygresan till london eller?:P

wellwell, jag kör gärna på andra alternativet vad gäller middagen iaf. dessutom tycker jag att varsomhelst blir bra för att festa, bara man är med männsikor man trivs med och är taggad så det blir det kul varsomhelst! bara det är lite klass på stället, vi alla stylar ju upp oss för att fira nyår och vill ju att resten av folket gör så med liksom!ska bli aaaaskul, fanimig vad jag ska shoppa loss på julrean:D så kul att sånt stort gäng åker

2008-12-19 @ 20:11:36
Postat av: anna

hola! NÄR SKA VI KÖPA BILJETTER TILL KLUBBEN, OCH HUR SKA VI LÖSA DET? SKA VI KÖPA FRÅN SVERIGE ELLER KÖPER DU I LONDON JENNIFER SÅ GER ALLA DIG PENGAR? PUSSSSSS

2008-12-19 @ 23:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0