insomnia.

godmorgon/godmiddag/godkväll...beror väl på hur man ser det.

jag kan iaf INTE sova, har försökt i 1½ timme men det går inte pga min hosta. jag stör ju bara de andra i rummet, som suckar och kommenterar att jag stör. så jag har satt mig i TVrummet istället för att ligga kvar där.

Lägenheten gick åt helvete, som vanligt. Den skulle renoveras och den här hyresvärden ville inte heller ha två unga tjejer som stökade. jag orkar faktiskt inte bry mig längre, jag tror en del av både mig och Kristina har gett upp för vi tar inte ens åt oss längre. känns bara surt att vi inte kommer spendera julen i något som vi kan kalla hem utan att vi måste stanna här på hostlet, där vi inte kan laga ordentlig julmiddag eller fira hur vi vill.
det känns förjävligt.

både jag och Kristina funderar också på att byta jobb, för att vi inte trivs. tex jag jobbar runt 50 timmar/vecka och jag tjänar minimilön. min kropp orkar liksom inte jobba 12-14 timmar fem dagar i veckan, inte för den lönen. jag ska jobba kvar där tills nyår sen byter jag nog.

Men idag har varit en bra dag, vi åt lunch-middag på en medelhavsresturang, jättegott och jättemysig. sen shoppade vi. jag köpte en till päls, älskar den. håller mig ordentligt varm. och så köpte vi en massa vinterkläder, typ mössor och sånt.
sen har vi spenderat resten av kvällen i baren, konstig kväll. orkar inte förklara varför.

jag är så trött men min hosta håller mig vaken. imorgon jobbar jag 10-24 och jag borde ju sova tycker man med det går verkligen inte.

kommer inte må bra imorgon. men vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vännen, det låter inget bra, varken hostan eller ingen lägenhet och allt annat.

Kan mycket väl tänka mig att skicka över något ätbart åt er. Men då behövs en adress att skicka det till.

Krya på dig

Birgitta

2008-11-27 @ 08:10:52
Postat av: Tezzi

Hej kusinen =) Saknar dig här i Sverige..

Hoppas du kommer tillbaka snart.



Puss puss

2008-11-27 @ 09:26:33
URL: http://thereselindborg.blogg.se/
Postat av: Irene/mormor

Du måste göra något åt hostan. Det går inte att jobba om man inte får sova. Tråkigt med lägenheten.

Skickar gärna över mat till jul men hur är den när den når Er och jag har ju ingen adress heller. Ser ingen annan råd än att ni får komma hem och äta julmaten."Önsketärnkande från min sida". Kram Mormor

2008-11-27 @ 18:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0