Edit: Testing Testing

FUCK COSMETICA! Jag har ett JOBB! mohahahahaha!!!!!

Baren/restaurangen/bistron heter Stonemasons Arms och ligger i Hammersmith, ganska långt ut från City men inte värre än vad hökrängen är för sthlm C. Till skillnad från cosmetica affären så behöver jag inte byta till någon buss utan kan ta tunnelbanan direkt. Jag och chefen (Sandra) klickade direkt och jag fick jobbet!

Ja juste, kanske ska börja med intervjun? Ja, efter att jag bloggat, någon halvtimme senare, ringer Sandra och undrar om jag fortfarande letar jobb, självklart svarar jag ja och hon ger mig vägbeskrivningen. En halvtimme senare stiger jag av tunnelbanan i Hammersmith och hittar dit på tio minuter (det kommer ta fem nu när jag vet vägen). Hon hälsar mig fem minuter senare, vi snackar om mig och om bistron i kanske tjugo minuter och precis som jag kände så tyckte hon också att vi klickade. Jag hade kunnat börja imorgon om jag velat. Vilket jag egentligen ville också men jag ska på en intervju imorgon också och på fredag är ju kosmetika grejen.

Egentligen är det ju ingen idé att jag går på någon av dem, men har jag bokat tid så måste jag gå, men jag behöver inte kämpa lika hårt på intervjun och jag kan säga att kosmetika inte passar mig..för mycket jobb eller nåt, det löser sig men..

JAG HAR ETT JOBB FÖRFAAN!

Jag sjöng "Walking on sunshine" hela vägen hem (folk trodde jag var galen) och firade med att köpa en väska på Primark, som för övrigt ligger två minuter från bistron, och en liten burk med Häagen-Dazs Strawberries & Cream.
mums! maha!!

Kommentarer
Postat av: Birgitta/Mamma

Vad jättekul att du har fått jobb, jag satt och log hela vägen från Gamla Stan till Medborgarplatsen när jag fick ditt sms.



Saknar dig också

2008-10-22 @ 19:21:53
Postat av: Linda

fan va kul, grattis.

fast jag är inte så glad för nu stannar ju ni kvar där.



Kom tillbaka nu!!

/ en ensam tjej på donken =)

2008-10-22 @ 23:16:30
Postat av: Becca

weee, grattis :-D Va roligt med jobbet! Vad är det du ska göra lite mer specifikt?? Och du.. om du kommer hem till jul, då önskar jag mig en sak av dig ;) hehe..om du hittar en snygg väska som du tror skulle passa mig så skulle jag bli överlycklig!!! Vet ju att du har bra smak så det är ju inte så mycket att oroa sig för. Och mycket kul att höra att det går så bra för er!!

2008-10-23 @ 10:19:35
Postat av: Kristina

Tack tack för alla gratulationer, det känns jättehärligt.



Mamma: hehe hur tror du jag kände? men jag blev lite irriterad när jag fick ditt sms, det var mitt under jobbintervjun!



Linda: Nee men då får du väl komma hit istället då! Lämna dumma donken! maha



Becca: Har precis bestämt att jag inte ska komma hem till jul tyvärr, men tomten kanske skickar lite fina små paket ändå, man vet aldrig ;)



och om jobbet så är det som servitris, dem har en bar också men jag vet inte om jag kommer stå bakom den, tror inte det. Det är en lite finare pub tydligen dit affärsmän kommer till lunch och så. Jag kommer väl servera dem antar jag, ta ordrar och gå ut med mat. så jag måste börja träna att bära flera tallrikar på en gång, Jennifer sa att det tydligen var väldigt svårt ^^

2008-10-23 @ 16:21:40
URL: http://visticker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0